Články Komentáře

Stavařov » Dění v domě » Zápisky z besedy o budoucnosti parkování Cihelna / Stavařov

Zápisky z besedy o budoucnosti parkování Cihelna / Stavařov

Někteří z nás byli dnes 4. ledna na besedě o budoucnosti parkování v naší části města. Vzhledem k tomu, že se řada sousedů nemohla fyzicky zúčastnit a problém se zásadně dotýká nás všech, pořídil jsem video záznam a pár poznámek, ze kterých si můžete udělat obrázek o tom, jak beseda vypadala. Doporučuji zúčastnit se dalších setkání osobně – neručím za doslovnost všech poznámek, které v tomto článku zazní (případně prosím sousedy, kteří na besedě byli o doplnění). Video záznam je možné shlédnout zde:

Poznámky

  • na základě množících se stížností a problémů s parkováním na různých místech v Pardubicích se město rozhodlo realizovat pilotní projekt regulace parkování a vybralo lokalitu Stavařov / Cihelna
  • lokalita byla vybrána z těchto důvodů
    • problémy s nárazovým parkováním (studenti, akce v Tipsport aréně)
    • relativně uzavřená oblast, kde je menší šance na přesuny aut do sousedních částí města po zavedení regulací (uvnitř Polabin se taková jiná oblast najít nedá)
  • regulace se bude dělat pouze v případě, že ji občané budou chtít – město nepůjde proti vůli občanů
  • byl představen úvodní plán rozdělení zón s odlišnou politikou parkování
  • zóny budou mít politiku nastavenou dynamicky – odlišně pro denní a noční dobu, odlišně pro pracovní dny a víkendy
  • stejně tak budou zóny variabilní a nemusí nutně pokrývat vždy celou ulici, ale budou řešit různě pravý a levý pruh a to třeba i jen v částečné délce ulice
  • prozatím se neuvažuje o tom, že by byly zóny zpoplatněné, ale v budoucnosti pravděpodobně nebude zbytí a ke zpoplatnění dojde
  • uvažuje se o:
    • rezidentní zóně (modrá) – vyhrazené pro lidi s trvalými bydlištěm v daném místě (případně po doložení nájemní smlouvy) a vlastnickým právem k vozidlu (nebo firemním k soukromému využití), také pro firmy mající v místě sídlo
    • zonách se zpoplatněným parkováním – v exponovaných časech za peníze s automatem
    • zónách s omezeným časem parkování – např. max. od 10 do 16 hodin
    • smíšené zóny, kde rezidenti parkují bez omezení, nerezidenti s omezením (viz. výše uvedené body)
    • záchytné parkoviště bez omezení
  • není doporučováno zavedení modrých zón všude – prakticky to znamená velké omezení i pro rezidenty (více aut na domácnost, návštěvy atd.)
  • rezidentní karty do modré zóny budou regulovány – padlo, že první karta by byla zdarma, druhá již zpoplatněná, třetí a další jako násobky poplatku
  • pokud je více nájemníků v bytech, bude na byt po doložení nájemní smlouvy vydána pouze jediná rezidentní karta (další již za poplatky)
  • zóny se mohou na stejném místě měnit dle času – např. přes den smíšená zóna, v noci (18 – 08?) pouze rezidentní zóna, či rezidentní zóna pátek až pondělí, úterý až čtvrtek smíšená zóna
  • pro naši ulici Stavařov je v prvotním návrhu navrhován smíšený denní režim, rezidentní noční + víkendový režim … je zde ale velký prostor pro diskusi, např. konec ulice by mohl být výhradně rezidentní, pokud bude o to naše SVJ bude stát
  • město bude monitorovat vytíženost parkovišť a dále optimalizovat zóny dle potřeby
  • dodržování zón bude kontrolováno městkou policií a bude vymáháno pomocí pokut / odtahů – nicméně pravidla budou jasně daná a platná pro všechny
  • se zavedením zón pravděpodobně zanikne vyhrazené parkování za poplatek (parkovací místa vyhrazená pro SPZ)  – resp. zůstanou pouze ta pro zdravotně postižené (řešeno zákonem)
  • zavedení zón se bude dále konzultovat s veřejností, proběhnou jednání s vedením Univerzity, které by mělo vést ke sdílení i nových parkovišť Univerzity
  • v dubnu 2018 by mělo MO2 oslovit jednotlivá SVJ a řešit s nimi jejich konkrétní místní situaci
  • na besedě zaznělo přání ze strany SVJ situaci řešit tímto směrem a řešit ji, co nejdřív
  • s největší pravděpodobností však k regulaci letos ještě nedojde

Výzva sousedům

Vzhledem k tomu, že se plánuje další komunikace mezi MO2 a představiteli SVJ, prosím, o Vaše názory formou komentářů k tomuto článku – případně, pokud nechcete své názory zveřejňovat, je možné je posílat na e-mailovou adresu info@stavarov.cz

Sebereme všechny názory a předáme je uceleně MO2 – případně na jejich základě ještě vypíšeme anketu. Samozřejmě doporučujeme názory osobně prezentovat i na dalších veřejných setkáních s představiteli města.

Autor

Vloženo k: Dění v domě

17 komentářů "Zápisky z besedy o budoucnosti parkování Cihelna / Stavařov"

  1. jismisek napsal:

    Dobrý večer.
    Podle mého názoru žádné z navrhovaných řešení nám zde nic nevyřeší, pokud si Univerzita a Město nevyřeší „své“ problémy. Univerzita navyšuje počty studentů, pro něž nemá ubytování a nemá parkovací místa na sice vkusně nedávno upravené ploše bývalého sportoviště (proč tolik nevyužitého prostoru, nebo proč nebyl postaven parkovací dům, peníze, jak je vidět zde jsou) a úměrně s tím i pro „personál“, Město nereguluje akce typu hokej a pod. Již vůbec nechápu z jakého důvodu převedlo pozemek za mostem P. Vonky na ČSOB, které poměrně velkou, nezpoplatněnou parkovací plochu, kde dle výroků radních MP z posledních Zpravodajů nemá být žádná výstavba, zatarasila kužely a dopravní značkou Soukromý pozemek. Osobně bych to nechal tak, jak to je. Každý z nás potřebuje občas služby řemeslníků a přijímá návštěvy. Nakonec se vždy najde řešení se zaparkováním, ale zavedením parkovacích omezení nastanou pouze komplikace nám, kteří zde bydlíme.

  2. karel.kroulik napsal:

    Pokud zde máme x parkovacích míst a obyvatelé mají x+10 aut, tak prostě 10 aut nezaparkuje.

  3. karel.kroulik napsal:

    Praktické zkušenosti s uvedeným systémem jsou velice záporné. Obyvatelé stejně nezaparkují, vydělá město na platy úředníků. Dnes v televizi ukazovali např. bonzáctví sousedů. Až za námi přijede švagr na návštěvu, bude parkovat u Globusu?

  4. Marie Hebká napsal:

    Dobrý den, před boč. vchod. dveřmi č.85 nerozsvěcuje světlo. Děkujeme za odstranění závady. Hebká

    1. Jaromír Topolský napsal:

      Již před 14 dny jsem zadal k oprtavě, prověřím u technika. J.T.

  5. Petra Dvořáková napsal:

    Parkování je nutné řešit, v době hokeje nebo jiných akcí v tipsport areně se těžko hledá místo na parkování. Jsem pro variantu: Smíšený denní režim rezidentní noční + víkendový režim. Konec ulice výhradně rezidentní.

  6. Tomáš Hofman napsal:

    Dobrý den,

    myslím si, že nebude tak snadné najít odpověď. Ve videu se hojně diskutovaly ulice U Josefa a Kunětická. Pokud by se tam zavedly rezidenční zóny, je možné, že velké množství studentů by se přesunulo k nám.

    Tvorba nových parkovacích míst zřejmě nepřipadá v úvahu. Maximálně mě napadá vytvořit přibližně 2 – 3 parkovací místa na konci ulice za vchodem 91 směrem k Hradecké.

    Pokud bychom chtěli pouze rezidenční parkovací zóny, jakým způsobem budeme schopni zajistit parkování pro služby (řemeslníci, apod.)? Z vlastní zkušenosti například v Praze právě řemeslníci na zóny nejvíce nadávají, navíc náklady na jejich parkování jsou přenášeny na obyvatele.

    Regulaci parkování o víkendech bych neřešil, je zde spousta volných míst.

    Zároveň musíme brát v potaz i univerzitní koleje (budovy E a F a fakultu, budova G), proto se zaměřím na návrh od „našich“ popelnic, případně od zatáčky před budovou 96.

    Navrhuji tedy smíšené zóny, nejsem si ale jistý, zda doba omezení 8 – 18 je zcela ideální. Mnoho lidí se z práce vrací i dříve, tedy třeba 8 – 16 nebo 17 hodin.Výuka ve škole málokdy přesahuje tyto hodiny. Pro nerezidenty v povolený čas parkování bez poplatku, o víkendech parkování bez omezení. Každopádně je to pro každého z nás komplikace a nutnost si zařizovat parkovací kartu.

    T. Hofman

    1. Jan Novotný napsal:

      Z diskuse vyplynulo, že největší problémy řeší obyvatelé Cihelny – především v ulici Kunětická. Tj. ti chtějí svou situaci regulací řešit, co nejdřív. Pokud zůstaneme stranou a parkování u nás bude neregulované, auta se z Kunětické přesunou na nejbližší další neregulovaná místa – tj. dá se očekávat, že i k nám.

      Už teď je parkování u nás na hraně – sem tam už musím parkovat na vedlejším parkovišti u rektorátu, protože tu není ani jediné místo volné. Pokud by došlo i jen k částečnému přesunu aut k nám, budeme k regulaci také přinuceni – takže spíš mi připadá rozumné do toho jít rovnou.

      Otázka řemeslníků tam padla taky a nebyla na místě přímo zodpovězena. Na místě rezidentního parkování by podle toho, co jsem slyšel na schůzi mohli zaparkovat pouze krátkodobě – tj. pouze na vyložení/naložení nákladu a pak by museli přeparkovat na smíšená (nebo neregulovaná) parkovací místa. Tj. s těmi rezidentními sekcemi se to nesmí přehnat.

      Stejný problém budou mít i naše návštěvy, které k nám přijedou autem.

      1. Tomáš Hofman napsal:

        Souhlasím, rozhodně se připojit v první vlně. Otázka je pouze do jaké míry zvolit parkování pouze pro rezidenty a kolik smíšené. Máme nějaké vyjádření z domů 96 a 99, aby se mohla řešit celá ulice? Předpokládám, že Uni bude mít zájem o to, aby zde nějaké parkování zůstalo pro zaměstnance a studenty filosofické fakulty a ubytovaných na kolejích E a F.

        Byl na besedě zástupce Uni? Pokud ano, vyjádřili se nějakým způsobem?

        1. Jan Novotný napsal:

          Žádné vyjádření nemáme – předpokládám, že MO2 nás osloví nějak hromadně a bude se to teprve řešit.

          Co se týká Univerzity – předpokládám totéž. Koukal jsem se do katastru a veškeré silnice a parkoviště patří na pozemky města, ale 3 domy + Titan patří Univerzitě, takže bude mít také hodně silné slovo.

          Na besedě byl pan Pék, který zajišťuje technické věci za Univerzitu. Je velmi ochotný k diskusi – mají se studenty také své problémy. Nicméně vyjádřil se jasně – bez regulace oni žádné větší akce dělat sami nebudou.

  7. cejkovi napsal:

    Myslím, že rezidentní zóna nic nevyřeší. Problém je málo míst na moc aut. Když sleduji kdo parkuje v okolí našeho domu, tak to jsou většinou lidé, co tady žijou. Takže pokud bude rezidentní parkování, budu muset vyřídit kartu (popřípadě zaplatit druhou) a nakonec budu místo k parkování hledat stejně jako teď.

    Čejka Pavel

  8. Ladislava Novotná napsal:

    Preferoval bych rezidentní zónu s první kartou zdarma. Pokud by mělo být výhledově zpoplatněné i to, tak to radši nechat, jak to je. Jan Weber

  9. Pavel Dubánek napsal:

    Souhlasím a preferuji varianta smíšený denní rezidentní režim a konec ulice u našeho BD pouze rezidentní zona 1 x karta zdarma + 1 x karta za poplatek.

  10. Daniel Hladík napsal:

    Jsem pro variantu: Smíšený denní režim rezidentní noční + víkendový režim a to v části Parkoviště Stavařov při vjezdu z ulice Studentská. Konec ulice by byl výhradně rezidentní.

  11. danuna40 napsal:

    Je pravda, že už nějakou dobu uvažuji o pronajmutí parkovacího místa. Byla bych pro rezidentní zonu.

  12. karel.kroulik napsal:

    Jsem pro budování nových parkovacích ploch.
    Jsem proti parkovacím zónám.

    1. Jan Novotný napsal:

      Díky za názor – to tam včera padlo taky. Na Cihelně a Stavařově už není moc kde brát – leda na úkor zeleně / dětských hřišť. Což se osobně zase vůbec nelíbí mě.

      Rozebíraly se možnosti parkovacích domů, ale aby ty měly smysl, musí se nejdřív začít s regulací toho, co tu teď je. Navíc finance na parkovací domy aktuálně nejsou. Město teď řeší dva takové parkovací domy – u nádraží a u Tipsport arény.

Napsat komentář